Monday, July 26, 2010

Heart Palpitations After Anesthetic

Parkes, Pause and effect


Another book for the study of punctuation: Pause and effect Parkes. I had already spoken in a post-June for image quality. Going to read it in detail, the positive impressions are confirmed.

And yet ...

And yet, these books are unable to come up with one thing: a clear and detailed schematic of what was the punctuation for the ages. That is why, that is to Space between words (per le sezioni pertinenti), vale per la Storia della punteggiatura in Europa . Ogni tanto si incontra un livello di dettaglio superiore, ma di solito ci si perde nella descrizione di simboli e pratiche.

Sospetto che sia in buona parte un problema d'informazione: difficile dominare appieno un argomento simile, su uno spazio di millenni. Però penso anche che sia, in parte, un problema di struttura: il saggio "umanistico" tradizionale riesce a raccontare bene una storia, ma non è molto adatto a fornire descrizioni complesse. Sarebbe interessante provare a realizzare un prodotto che permetta invece, a colpo d'occhio, dato un segno di punteggiatura, sapere quando è stato introdotto nell'uso, by whom, in what way, what were the changes later, and so on ... all in a consistent manner, from one sign to another, with pictures and description of the system at certain times.

0 comments:

Post a Comment